pühapäev, 6. oktoober 2013

Õpikeskkonnad: II Suhtlemine ja sotsialane meedia

Mida laps on täna võimeline tegema kellegagi koos, seda on ta homme võimeline tegema üksinda.
Võgotski (1962)

Õpilaste jaoks on alates teisest kooliastmest oluline suhtlemine eakaaslastega. Kui seda fakti ära kasutada sotsiaalmeedia vahendiga, siis tõenõoliselt on õpilased motiveeritud õppimisele.

Oma teadmiste arutamine kaaslastega loob võimalused ka paremaks enesereflektsiooniks ja personaalseks arenguks. (Väljataga, Pata, Priidik. 2010. lk 13).

Õppimise edukus sõltub õppimiseks vajaliku suhtlusraamistiku (communicative framework) loomisest. /.../ Lapsed vajavad kognitiivseid raame, mis toestaksid nende mõtlemist antud momendil ja aitaksid neil tõusta mõtlemise kõrgematele tasemetele. Suhtlemisraamistik peaks aitama lastel:
edastada, mida nad teavad, ja arendada uusi arusaamu valjult mõeldes, ideedega "maadeldes" ja mõtteid selgitades ning seejärel
reflekteerida õpitut ja vahetada selle üle mõtteid teiste õpiaste ja täiskasvanutega.
Fisher (2004)

----------
Fisher, R. (2004). Õpetame lapsi õppima (lk 96-98) AS Atlex . Tartu 2004

Vygotsky (Võgotski), L. S. (1962). Thought and Language. MIT Press, Cambridge, Mass

Väljataga, T., Pata, K., & Priidik, E. (2009). Õpikeskkonna kujundamine haridustehnoloogiliste vahenditega. K. Pata & M. Laanpere (toim.), Tiigriõpe: haridustehnoloogia käsiraamat (lk. 11-14). Tallinn: TLÜ Informaatika Instituut. [PDF]

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar