pühapäev, 29. september 2013

Haridustehnoloogia olulisus. Esseede võrdlus



Mõtted Kärdi ja Aivi esseesid lugedes

Kärt alustab oma esmasmuljest haridustehnoloogiaga. Minu kogemus koolist on, et õpetaja ootab eelkõige „käehoidjat“, kedagi kes aitab, otsib, toetab, tuleb kohale, kui on probleem. Valitud esseedes on nii Aivi kui Kärt  toonud välja sama idee, mida ise oluliseks pidasin – haridustehnoloogia on pidevalt ja väga kiirelt arenev valdkond. Olen Kärdiga nõus, et see on tehnoloogia kasutamine õppetöös, õpetajate nõustamine,  koolitamine, enesearendamine, projektid, kursused, planeerimine, administreerimine ja seegi pole veel kõik.

Olen siiani kahtlev, kas haridustehnoloog peab ikka jõudma veel kõige muu kõrvalt ka tunde anda. Samas on oluline nagu Kärt märgib, et haridustehnoloog peaks olema praktik, et ta teaks, mis õpilaste arengus ja elus toimuks. Kuidas seda muidu ikka teada saada, kui ise õpilastega kokku puutudes? Loodetavasti leitakse asutustes tasakaal haridustehnoloogi koormuses tundide, nõustamise ja muude ülesannete vahel.

Aivi alustab mõttega, et „...aina enam on nutikas tehnika osaline enamikes meie toimingutes ning teeb paljutki meie eest ära... Ilmselt oleks vastuvoolu ujumine mõelda, et klassiruum peaks jääma puhtaks ja tehnikavabaks, samamoodi kui ikka veel arvata, et õpetamine saab toimuda vaid suhtlemisel kõiketeadva õpetaja ja „tühja anuma“ vahel.  Seega – kui tehniseerub ühiskond, peab digitaliseeruma ka õpetamine.“

Olen eelnevaga nõus. Leian veel, et tehnika kasutamine ei saa olla eesmärgiks. See võib olla eesmärgi täitmisel abivahend. Aivi toob välja veel, et „...tehnilised abivahendid ei pruugi õpitava omandamist lihtsamaks muuta.“ Ilmselt see juhtubki siis, kui kasutame kõigest jõust ja vägisi igal hetkel tehnoloogiat, isegi siis kui see ei tee ei õpetaja tööd ega õpilase õppimist lihtsamaks. 

Lõpetan Aivi kirjutatud mõttega, mis võiks olla haridustehnoloogi jaoks oluline: „... mõelda, kas õpikeskkond, mida ta kujundab, toetab õppimist, kas õpitehnilised vahendid, mida kasutatakse (nt multimeedia-, audio-video vahendid), õpihaldussüsteemid, nutitelefonide ja tahvelarvutite rakendused jms täidavad oma (õppe)eesmärke, mitte ei sega õppimist.

---------------------------------

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar