Mõtted Kärdi ja
Aivi esseesid lugedes
Kärt alustab oma
esmasmuljest haridustehnoloogiaga. Minu kogemus koolist on, et õpetaja ootab
eelkõige „käehoidjat“, kedagi kes aitab, otsib, toetab, tuleb kohale, kui on
probleem. Valitud esseedes on nii Aivi kui Kärt toonud välja sama idee, mida ise oluliseks
pidasin – haridustehnoloogia on pidevalt ja väga kiirelt arenev valdkond. Olen
Kärdiga nõus, et see on tehnoloogia kasutamine õppetöös, õpetajate nõustamine, koolitamine, enesearendamine, projektid,
kursused, planeerimine, administreerimine ja seegi pole veel kõik.
Olen siiani
kahtlev, kas haridustehnoloog peab ikka jõudma veel kõige muu kõrvalt ka tunde
anda. Samas on oluline nagu Kärt märgib, et haridustehnoloog peaks olema
praktik, et ta teaks, mis õpilaste arengus ja elus toimuks. Kuidas seda muidu
ikka teada saada, kui ise õpilastega kokku puutudes? Loodetavasti leitakse asutustes tasakaal
haridustehnoloogi koormuses tundide, nõustamise ja muude ülesannete vahel.
Aivi alustab
mõttega, et „...aina enam on nutikas tehnika osaline enamikes meie toimingutes
ning teeb paljutki meie eest ära... Ilmselt oleks vastuvoolu ujumine mõelda, et
klassiruum peaks jääma puhtaks ja tehnikavabaks, samamoodi kui ikka veel
arvata, et õpetamine saab toimuda vaid suhtlemisel kõiketeadva õpetaja ja
„tühja anuma“ vahel. Seega – kui tehniseerub ühiskond, peab
digitaliseeruma ka õpetamine.“
Olen eelnevaga
nõus. Leian veel, et tehnika kasutamine ei saa olla eesmärgiks. See võib olla
eesmärgi täitmisel abivahend. Aivi toob välja veel, et „...tehnilised
abivahendid ei pruugi õpitava omandamist lihtsamaks muuta.“ Ilmselt see
juhtubki siis, kui kasutame kõigest jõust ja vägisi igal hetkel tehnoloogiat,
isegi siis kui see ei tee ei õpetaja tööd ega õpilase õppimist lihtsamaks.
Lõpetan Aivi kirjutatud
mõttega, mis võiks olla haridustehnoloogi jaoks oluline: „... mõelda, kas
õpikeskkond, mida ta kujundab, toetab õppimist, kas õpitehnilised vahendid,
mida kasutatakse (nt multimeedia-, audio-video vahendid), õpihaldussüsteemid,
nutitelefonide ja tahvelarvutite rakendused jms täidavad oma (õppe)eesmärke,
mitte ei sega õppimist.
---------------------------------
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar