kolmapäev, 6. november 2013

Õpikeskkonnad. IV teema: Õpikeskkondadega seotud tehnoloogiad ja standardiseerimine

Alustuseks lugesin läbi soovitatud lugemismaterjali.

Järgmiseks mõtlesin, et oh kui vahva oleks kasutada Goole Readerit, kuna 1. ülikoolis nii palju erinevaid lehti, et oleks hea enamsu asjad kokku korjata 2. niikuinii palju asju on Google'iga seotud, siis miks mitte. Üllatuseks sain vastuse, et "Goole Readeri tootmine on katkestatud" (http://www.google.com/reader/about/).

Siis võtsin ette järjehoidjad:
Delicious - olen seda varem kasutanud, aga midagi oli selles keskkonnas sellist, mis ei hoidnud mind selle juures. Mugav oli brauseri lisanupust lisada avatud lehekülge oma järjehoidjatesse ning vahva oli ka, et sain igast arvutist, kuhu see installitud oma järjehoidjaid vaadata, aga ilmselt ekraanipildi puudumine on minu jaoks komistuskivi, mille tõttu on see keskkond minu jaoks unarusse jäänud.  Proovisin nüüd uuesti sinna sisse murda. Õnnestus. Aga meeldivamaks pole see minu jaoks muutunud. Kujundus on kaunim, kuid ekraanipilte ikka pole. Tean inimesi, kes ise hoolega kasutavad ja soovitavad teistele ka, aga ...

Hetkel kasutan Getwapps.com'i, mis pole ühisjärjehoidja. Mulle meeldib, et lingid esitatakse ekraanipiltidena. See annab mulle palju parema ülevaate lehekülje sisust, kui selle kirjelduseks kirjutatud nimi või selgitus. Mis mulle ei meeldi? Tahaksin saada ise ekraanipiltide suurust muuta. Samuti on linkide lisamine kohmakas - brauseri lisanupust ja sünkroonimisest tunnen puudust. Proovisin mõnda aega kasutada oma Getwappsi lehte brauseri avalehena, aga liiga suurte ekraanipiltide tõttu oli minu jaoks ebamugav kasutada. Kui saakisn ekraanipildid vähemalt poole väiksemaks, kasutaksin seda lahendust kõige parema meelega.

Üheokrdse sisselogimisena olen ühes keskkonnad katsetanud Open ID-d, aga üheks kogemuseks see jäigi. Praegu kasutan meeleldi kas Facebooki või Goole'i kontoga sisselogimise võimalust, kui seda keskkonnas pakutakse.

Bloggeri vidinatest polnud lugemismaterjalides midagi mainitud. Seal on võimalik oma blogi vasak- või paremveerus kasutada vidinaid alates blogi arhiivist ja lehekülje päisest kuni näiteks kuu faasideni. Bloggeri enda loodud vidinaid on 28, kolmandate osapoolte loodud vidinaid pakuti välja 869 (6.11.2013). Samuti võib veebilehelt lisada oma vidina.

http://opikeskkonnad.wordpress.com/2013/10/21/iv-teema-opikeskkondadega-seotud-tehnoloogiad-ja-standardiseerimine/ 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar